tirsdag 16. juni 2009

Hvem har sagt at salmer skal være kjedelige?


De av dere som kjenner meg litt, vet at jeg nå i snart 15 år har vært fascinert og øst av den irske kristne musikkarven. Min bekjentskap med Keith og Kristyn (nei, det er faktisk ikke en skrivefeil....) føyer seg derfor inn i en lang rekke andre musikkere og sangere jeg har kommet over i denne tradisjonen. Getty'enes hovedtanke er å være et alternativ til "overfladisk" lovsang. De tar mål av seg å lage sanger som er gode å synge, har godt innhold, egner seg til allsang og som har en irsk vri over seg. Resultatene er svært gode. Jobber for tiden med flere oversettelser til norsk, og det ser ut som om jeg får dem godkjent som de offisielle norske oversettelsene. Akkurat nå har Getty'ene kommet ut med en ny CD (avbildet). Vel verdt å kjøpe. Og framfor alt, gå inn på nettsiden deres og bli litt kjent med dem du også: http://www.gettymusic.com/

1 kommentar:

  1. Kult at du også har fått blogg, Vidar. Og takk for gode tips i både bøker og musikk... Hører på Keith & Kristyn på Spotify nå. Hilsen Harald

    SvarSlett