mandag 19. april 2010

Livsmålet må prege livsveien

Mange kristne strever med å se sammenhengen mellom å tro på Jesus og bli frelst, og det å leve et liv i harmoni med Guds vilje. Hva er vitsen med å "streve" med å leve etter Guds vilje, hvis vi har sikret seg "evig liv" uansett? Jeg har heller begynnt å tenke som dette: Hva vil man til himmelen, hvis man ikke har sansen for, viser interesse for eller drømmer om Guds visjon for verden og livet her og nå? Går det an å forestille seg at Gud vil fylle "himmelen" med mennesker som bare vil leve evig - men på sin egen måte? Jeg kjenner at jeg drømmer om den verden Gud gjør. Derfor ønsker jeg å forme livet mitt etter Jesu bønn: la din vilje skje på jorden som i himmelen. Jeg ber om at mitt liv og mitt hjerte kan være med å virkeliggjøre den bønnen i mitt lille hjørne av verden. Mens jeg venter på en "ny himmel og en ny jord", hvor rettferdighet bor (2 Pet 3,13).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar