mandag 1. juli 2013

Derfor er jeg en kristen #7: ROP

Bibelen forteller at Gud hørte «blodet rope fra jorden», da Kain myrdet sin uskyldige bror Abel. At «skriket steg opp til Gud» fra det slavende Israelsfolket, og at han hørte «hvordan de stønnet». Jesus ser sultne, syke og forkomne, og får «inderlig medfølelse med dem». Ropet fra en såret verden og menneskehet har nådd mitt øre også - og uroer meg. Det gjør meg maktesløs noen ganger. Jeg har valgt å forholde meg til dette med å gjøre livet mitt til en del av og et redskap for Guds lindrings- og helbredelsesgjerning i verden. Jeg ønsker å gjøre verden til et bedre sted å være. Der jeg står, den dag jeg har fått, som Maria Gustin Bergström uttrykker det i sin sang «Jag vill va». Så legger jeg resten av byrden over på Gud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar